TENSION TAK??JOM BACE!


PADE SAHABAT- SAHABAT YANG OTAK RASE2 TENGAH SENGAL2 TU, MEH LE BACE KISAH SYAHDU NI ..KISAH DI SEBUAH DESA BERBUNYI BEGINI .............

Satu hari Tok Batin hendak pergi ke bando membeli barang dapur.Moto dia udah la ghosak..tak boleh setat.Udah ghase nak tercabut pale lutut nyetat.....tak mahu mahu juge hidup.Hendak tak hendak terpakse le naik besikal.
Dah ngayuh 1 km,terase ler penat dan rehat ngambik angin tepi jalan.

Seorang cikgu pempuan yang mengajor di sekolah kampung Tok Batin,kebetulan lalu jalan tu,berhenti untuk membantu.

"Kenapa ni tok?"


"Tok penat la cikgu..nak ke bandor...ni rehat jap"

"Nak masukan besikal tok dalam bonet kereta tak muat...barang penuh...kalau idak boleh saya hantokan..
Errrrr..apa kate..saya tarik tok guna tali...saya bawak pelan pelan...tok pun tak ler penat"


"Terima khasih cikgu...baik benor budi cikgu"
---------------------------------------

Mula mula elok le cikgu tu narik Tok Batin ateh besikal.....selow selow jer.....lepeh sepuluh minit......cikgu ni lupe kan orang dibelakang.Kawasan 40 km/j di bantey nye 80 km/j.Nyadin jer sambey makei gincu.

Udah ngelewor ler tok batin kighi kanan.Siap gan jeghit pekik dan bunyikan loceng besikal pringgggg pringggg ..pringggg pringggggg .....mintak cikgu tadi selow kan keta...hapah tak duli dek cikgu tadi.Kejap Tok Batin ngelujor kaki...kejap bersile nak beylen kan kelajuan ateh besikal.Mungkin sebab Tok tu itam maneh.....tak nampak la pucat lesi mukenye.

Dua orang Poleh yg bertugeh tepi jalan yg nengok kejadian pun heghan...nak tahan kete pun tak dan.Deme wakie talkie unit kereta peronda di depan.

"Bola satu ke bola dua...jawab bola dua"

"Bola dua...lapor berita bola satu"

"Bola dua...awak mesti tak percaya....saya nampak satu situasi...seorang tua naik basikal...terjerit terlolong sambei bunyikan loceng besikal cuba nak memotong kereta Proton Aeroback AGG 1771 yang bergerak laju depan dia.Dua dua melebihi had laju ....over"
 

2 comments:

Maria Menado~ said...

hahahaha... kelako. loghrat pahang ye... nyudohnye bende lah jadi pade tok batin tu ye.

DAIRI FARISHA said...

pahang cm ni jugak ke???farisha ingatkan loghat perak je..hihi...