DIARI RESEPI : KURMA AYAM

 
Bertemu lagi kita dalam segmen Diari Resepi..
(chewah! ucapan bajet macam masuk TV je..hehe)
Tak kisah la ye dak?.
Hari ni, kita akan belajar cara-cara nak masak kurma ayam
yang ingatkan susah rupanya senang je
Segmen ni khas untuk yang baru nak belajar masak macam Farisha ni 
^.^ ya ampun!

Kurma Ayam sis Farisha
 
Bahan-Bahan A
1. Kisar/Blender Bawang Putih, Bawang Merah, Halia, Serbuk Kurma Ayam, Air sedikit

Bahan-Bahan B
1. Santan Kelapa
2. Ayam
3.  Bawang Merah yang dipotong dadu
4. Kentang 
5. Bunga Lawang
6. Kulit Kayu Manis
7. Gula, Garam, Ajinomoto

Cara-Cara
1. Tumis Bahan-bahan A. Dah naik bau, masukkan semua Bahan-bahan B
2. Siap!! hehe..senang kan?

***Kalau nak lagi cun, taburkan daun bawang kat atas***

Jap..Bagi korang yang tak tahu rupa Bunga Lawang dan kulit kayu manis, 
Jangan malu-malu
meh Farisha tunjukkan



 ok dah kenal kan?? 

~Selamat mencuba~

8 comments:

SeputihSalju said...

dah lama tak masak kurma ayam.. pasni blh la masak utk berbuka nnti.. thanks sharing :-)

wID2 said...

we~~~ boleh cuba lepas ne... nampak cm dh pro je sis masak ne

adianiez AIDA said...

ni antara lauk aida selalu masak ni.
mlm ni berbuka lauk ayam kurma la :-)
kena masak, nak beli kat pasar ramadhan mahal giler!!!

hai aida da follow ur blog juga & list dlm my bloglist. aida one of sponsor giveaway mia liana. tq ye follow blog aida :-)

DIARI FARISHA said...

btul tu..lauk kt bazar skrg mahal

siti ZAHARA said...

lama dah tak bua tmasak kurma kak..family zara kurang minat ckit..=D

boni kacak said...

pergh.. feveret saya ni :)

Fatimah Bt Tony said...

Lauk kegemaran saya ni.. Hehe

lela wati said...

Petang ni nk msk ayam msk kurma..teringin nk mkn.