ADA SUARA HALUS PANGGIL....

 
Dah habis bulan puasa, mulalah hantu, syaitan dilepaskan dari ikatan.
Diri pun rasa tak tenteram.
Malam tadi, sebelum terlelap, jam 10.30 malam
terdengar suara halus memanggil nama Farisha 
Suara Perempuan
Rasa dekat je..Cam kat sebelah! Berbisik
Nasib panggil sekali je
5,6 saat lepas suara tu panggil, terus buka mata sambil tengok kanan kiri tingkap
Dah tutup ke belum
Tengok dari jauh jela kan..Nak bangun tengok betul2 kat tingkap takut pulak

Masa tengok2 tu, husben tersedar sebab die pun tak tido lagi
 Die tanye Farisha kenapa
Mula2 malas nak cerita
sebab orang cakap "Jangan tegur"
Tapi tah macam mana, tercerita jugak..huhu
Dalam hati baca2 surah mana yang patut
sebelum masing2 tidur sambil tutup telinga dengan bantal
Sampai ke pagi
(tergelak jugak husben ni penakut jugak)

Tengah hari ni, telefon husben
Tetibe die cakap die pun dengar ade suara yang memanggil
Tapi die tak pasti nama siapa
Ok fine!
Patut la husben pun takut je malam semalam
Orang cakap lagi, kalau suara tu kuat, die jauh
Tapi kalau suara perlahan je, die dekat!
Aduhai! suara siapakah malam semalam?

 "Ya Allah, jauhkanlah keluarga kami dari gangguan syaitan, iblis yang engkau murkai"

Nak baca lagi kisah gangguan hantu??
1) flashback-hantu di toilet sekolah
2) flashback-digerak dan dicengkam hantu

8 comments:

lienliendot said...

seramnyeeee . takutt

Farah Waheda Wahid said...

seriau bila bulan puasa dah habis ni mak lampir mula melampir kembali...

tenku butang said...

argghhh.. takot tengok gambo antu tuu

Nur Rabiatul said...

err.. banyaknya crita hantu akk. seram pulak baca..

WID2 said...

ok... dh takut sbb sorg2 dlm ofis baca entry ne>.<

Sally Samsaiman said...

semoga selamat la hendaknya .

Deqla Manjew said...

deqla pun ada kisah seram.. masa tgk tv sama2 hubby.. masing2 dgr suara org suruh buka pintu..sayup je dgr.. deqla dgr mcm suara pompuan, hubby lak dgr suara knk2.. ish.. seram..terdgr suara org berbisik pun ada gak..tp mls lyn sgt.. buat2 x dgr je la..

QasehnyaRania said...

mmm, takut la.