SUSAH NAK JUMPA LELAKI MACAM NI

 
Jom baca kenapa ....


Masya Allah! Moga mereka bertemu jodoh

KISAH BENAR
Farisha ada seorang kawan lelaki bernama WAN. Dia bercinta dengan seorang gadis yang manis tapi sayangnya dia mempunyai ketumbuhan dalam otak.
Setiap 2 bulan, gadis tu mesti kena buat dialisis (atau apa2 scan) yang menyebabkan setiap kali rawatan,ingatan gadis tu akan hilang.
WAN ni tetap sayangkan gadis ni walaupun ingatan hilang dan WAN ni terpaksa berkorban memikat semula hati gadis tu untuk bercinta dengannya sebanyak 9 kali!
(Yela..Sebab gadis tu pun tak ingat siapa BF die lepas buat rawatan tu)
Lepas tu, Farisha dapat tahu mereka telahpun putus sebab gadis tu memilih orang lain dan  WAN sekarang telahpun bertemu jodoh dengan gadis yang lebih sempurna ^.^
Alhamdulillah :) 
Mungkinkah ia ganjaran yang baik dari ALLAH SWT buat WAN ???

Kita hanya mampu merancang dan berdoa tetapi tuhan yang menentukan, ye tak?
 Walau apa pun, hidup mesti diteruskan! Seperti kata-kata lelaki ini

5 comments:

Amyma Omar said...

kesiannya.. terpaksa memikat untuk 9 kali? hehe tapi sweet je.. n sayangnya pempuan tu rugi xdapat si wan tu.. but maybe bukan jodoh diorng kan.. huhu

Sally Samsaiman said...

mmm...mmg susah nk cari lelaki camni..semoga bahagia buat mereka :)

CXopportunities said...

Allahuakhbar! cx ada seorang kwn sprti ini tapi arwah dah meninggal. tahun lps sb kanser rahim. *Al-Fatihah. apa yg sgt cx kagum adlh bf arwah yg sgt setia dgn arwah spjg arwah sakit. Subhanallah. setiap kebaikan itu ada ganjaran drp Allah. :) semoga Allah sembuhkan setiap penyakit tidak kira sesiapa pun di dunia ini. Amin

Liza Izara Fazriel Fahmi said...

susah nak jumpa lelaki baik zaman skg ni :) semoga ada jodoh buat mereka :) amin

Kisah Si Dairy said...

Allah memberikan dia pasangan yang baik..insyallah..kalau betul ketentuan Allah,mereka akan jadi pasangan suami isteri yang baik